پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226214
برنج آبکش شده يا کته؛ بالاخره کدام بهتر است؟
تاریخ انتشار : 1395/06/15 11:16:05
نمایش : 983
يک متخصص تغذيه در پاسخ به اين سوال که "برنج کته بهتر است يا آبکش شده؟" توضيحاتي را ارائه کرده است که در اين مطلب مي‌توانيد آنها را مطالعه کنيد.
شهاب اوليايي متخصص تغذيه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: هر چقدر برنج کمتر آبکش شود و بيشتر به صورت کته( دمي) مصرف شود، ارزش غذايي بيشتري دارد.
 
وي افزود: ويتامين‌هاي B1 موجود در برنج که به تيامين معروفند، ويتامين‌هاي محلول در آب محسوب مي‌شوند، بنابراين زماني که برنج آبکش مي‌شود اين ويتامين‌ها از بين مي‌روند.
 
اين متخصص تغذيه در ادامه توضيحاتش گفت: هنگامي‌ که برنج به صورت کته تهيه مي‌شود، ويتامين‌هاي موجود در آن در مراحل پخت حفظ مي‌شود و بنابراين برنج کته از ارزش غذايي بيشتري برخوردار است.
 
وي همچنين درباره اين تصور افراد که درصورت شستن زياد برنج يا آبکش کردن آن، از ميزان نشاسته آن کاسته و برنج کم کالري مي‌شود؛ اظهار داشت: اين موضوع صحت ندارد و ميزان نشاسته‌ي برنج هيچ ارتباطي با شستن آن ندارد.
 
اوليايي در خصوص جذب قند موجود در برنج يادآور شد: حرارت سبب جذب املاح موجود در مواد غذايي مي‌شود و از آنجايي که  برنج آبکش در معرض حرارت بيشتري قرار دارد، بنابراين جذب قند آن بيشتر بوده و انتخاب مناسبي براي افراد ديابتي محسوب نمي‌شود.
 
اين متخصص تغذيه همچنين در مورد برنج قهوه‌اي عنوان کرد: گرچه برنج قهوه‌اي شامل برخي مواد شيميايي همچون آرسينيک مي‌باشد اما برنج قهوه‌اي داراي منيزيم و فيبر است که به کنترل سطح قند خون و تعادل وزن کمک مي‌کند.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html